ارزونی اینجاست

در استخدام با صادق باشید; استخدام مانند ازدواج است

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403
آهنگ یاس بغض یعنی
پخش آنلاین DOWNLOAD بازدید : 999 مشاهده
00:00
00:00
در استخدام با صادق باشید; استخدام مانند ازدواج است
در استخدام با صادق باشید; استخدام مانند ازدواج است
ماینینگ چیست – آشنایی با مبانی استخراج بیت‌کوین
ماینینگ چیست – آشنایی با مبانی استخراج بیت‌کوین
شرکت های بزرگ چگونه کاربران جذب میکنند؟
شرکت های بزرگ چگونه کاربران جذب میکنند؟
برای خرید اینترنتی کد تخفیف را فراموش نکنید
برای خرید اینترنتی کد تخفیف را فراموش نکنید
تخفیف 50 درصدی دیجی کالا و کد تخفیف اُکالا
تخفیف 50 درصدی دیجی کالا و کد تخفیف اُکالا
تبلیغات شما تبلیغات شما

 

تسویه چی که پیش از این، سال ها در بخش آموزش منابع انسانی شرکت شاتل فعال بوده، تعریف تازه ای از موضوع جذب و استخدام دارد و برای اولین بار، فرایند استخدام را به ازدواج تشبیه می کند؛ با همان کیفیت و با همان سطح از نیاز به تعهد و صداقت!

 

او در این گفتگوی مفصل، به چالش های پیش روی شرکت های فناوری اطلاعات مثل "بیکاری های پنهان" اشاره می کند و البته واکنش جالبی هم نسبت به موج جدید استخدام در استارتاپ ها دارد که کاملا شنیدنی است. اگر شما هم می خواهید در جریان این نگاه تازه قرار بگیرید و با راه کارهای شاتل در زمینه خروج منابع انسانی آشنا شوید، پیشنهاد می کنم در این گفتگوی مجله خبری کاران با ما همراه باشید.

 

 

بخش هایی از این گفتگو را باهم می خوانیم:

 

 

 

با توجه به اینکه تحصیلات تان در حوزه پزشکی است، چه شد که وارد حوزه سرمایه انسانی شدید؟

 

این موضوع داستان مفصلی دارد. من پیش از دوران دانشجویی کار می کردم؛ زمانی هم که دانشجوی رشته پزشکی شدم، باید جدی تر از قبل کار می کردم؛ چون خیلی زود ازدواج کرده بودم؛ کار من آموزش و تدریس در زمینه کنکور سراسری بود.اواخر سال های دانشجوی پزشکی، به موضوع توریسم سلامت و تله مدیسین، خیلی علاقه مند شده بودم؛ دوست داشتم برای خودم کسب و کاری در این زمینه راه اندازی کنم. به دلایل ایدئولوژیک و یکسری از محدودیت ها، تمایلی به ادامه تحصیلات و گرفتن تخصص در زمینه پزشکی نداشتم. می خواستم وارد حوزه های مرتبط با سلامت شوم که هم اشتغال زایی ایجاد کند و هم برای کشور مفید باشد. کلا مفهوم تقدس طبابت را دوست داشتم و در نهایت هم اگر خدا بخواهد در دوران بازنشستگی یک پزشک باغدار خواهم بود! همان دوره ها بود که با آقای شانه ساز زاده درباره ورود به حوزه توریسم سلامت مشورت می کردم اما جریان به سمتی پیش رفت که از من دعوت کردند به دلیل سابقه آموزشی ام به شرکت شاتل بپیوندم تا به صورت حرفه ای واحد آموزش شاتل را راه اندازی کنیم.

 

همزمان پزشکی را ادامه دادید؟

 

بله و همچنان هم ادامه می دهم. بعد از پایان دوران سربازی و گذراندن طرحم، من دیگر زمان خیلی بیشتری را در شاتل گذراندم و هفته ای دو روز هم در واحد اورژانس طبابت می کنم.

 

حدود ۳۵۰۰ نفر در گروه شرکت های شاتل و مجموعه های وابسته به آن فعالیت می کنند که قطعا هدایت آنها در عین ضابطه مندی، پیچیدگی های خاص خود را به لحاظ حفظ نوآوری دارد؛ چرا بنیان موضوع مدیریت منابع انسانی را از حوزه آموزش شروع کردید؟

 

موضوع پرورش و رشد منابع انسانی در شاتل قطعا ریشه در تفکر سیستماتیک مدیران ارشد و بنیان گذاران این شرکت دارد؛ نگاه شاتل برای رشد سرمایه های انسانی از موضوع آموزش شروع شد تا همیشه این نکته را یادآوری کند که یک مجموعه بزرگ برای بالندگی همیشه و همیشه نیازمند آموزش و یادگیری است. این نکته ای است که روی آن پافشاری داشتیم. ما معتقدیم که پرسنل شاتل صرفا برای حقوق و دستمزد کار نمی کنند؛ سرمایه های انسانی ما زمانی که وارد شرکت می شوند، قطعا به دنبال افزایش مهارت ها و ساختن یک رزومه و سوابق کاری خوب هستند. حفظ امنیت شغلی در کنار یادگیری در یک فضای صمیمی، با صداقت و بی حاشیه دقیقا همان موضوعی است که تلاش کردیم به عنوان الگوی هدایت منابع انسانی شاتل درنظر بگیریم. همیشه افتخار کردیم که همکاران ما هنگام خروج از شاتل با سربلندی همه جا اعلام می کنند که با ما همکار بوده اند.

 

از نظر من، موضوع همکاری و استخدام مثل مقوله ازدواج است؛ یک قرارداد همکاری میان فرد و شرکت باعث می شود تا یک زوج کاری به وجود بیاید. این رابطه برای حفظ و تداوم مانند موضوع ازدواج، نیازمند فاکتورهای متعددی است که قطعا حقوق و دستمزد شاید تنها یکی از عوامل کوچک باشد.

 

اما در اغلب مدل های HR، موضوع حقوق و دستمزد را به صورت یک عامل پایه و زیرساختی در نظر می گیرند.....

 

قطعا همین طور است؛ یک موضوع اصلی که همیشه روی آن پافشاری داشتیم، پرداخت های به موقع حقوق و دستمزد است و ما همیشه تلاش کردیم تعهدمان را از این طریق هم به همکاران نشان بدهیم. شاتل در حال حاضر یک رقم کاملا طبیعی از حقوق و دستمزد را می دهد اما نکته ای که باعث می شود همکاران ما به راحتی از شرکت نروند این است که می دانند هر زمان می توانند مسائل کاری خود را با مدیران و مخصوصا مدیران ارشد به صورت هفتگی مطرح کنند، چه در محیط شرکت، چه در شبکه های اجتماعی. بچه ها به راحتی انتقادهای خود را مطرح می کنند؛ این انتقادها همگی سازنده بوده اند. مدیران ما همیشه با روی باز با همکاران صحبت می کنند؛ تا به حال هر مشکلی حتی اگر درباره مسائل مالی بوده، در عین صداقت و شفافیت با بچه ها مطرح شده است. وقتی داریم از صداقت و شفافیت در شاتل صحبت می کنیم یعنی همکاران ما می دانند که برنامه کاری شان از ابتدا تا انتهای سال مشخص است؛ آنها در جریان پروژه های شرکت قرار می گیرند و به همین دلیل در تمام فراز و نشیب ها با ما همراهی می کنند.

 

اما بپذیرید که خروج و ورود سرمایه انسانی برای سازمان ها هزینه بر است؛ با توجه به تسهیلاتی که استارتاپ ها مخصوصا از نظر شناور بودن زمان کاری برای افراد می گذارند، چه تمهیداتی در این زمینه دارید؟

 

در مورد بخش اول سوال تان، وقتی شما یک نفر را مجددا استخدام می کنید قطعا قبلا دوره های آموزشی لازم را در شرکت گذرانده است و نیازی نیست مانند یک فرد تازه کار یک ماه آموزش ببیند.ضمن اینکه آدم پخته تری شده است.

 

بخشی از همکاران ما مخصوصا پرسنل کال سنتر، به صورت پاره وقت و شیفتی کار می کنند؛ بنابراین عملا شناور محسوب می شوند.کادر اداری ،فنی و برنامه نویس های ما در قالب ساعات اداری کار می کنند؛ با توجه به اینکه ما یک شرکت اینترنتی هستیم و خدمات ما ۲۴ ساعته است، امکان شناور شدن ساعت کاری این پرسنل وجود ندارد.چون جلسات باید صبح ها سر ساعت با حضور تمام نمایندگان واحدهای مختلف تشکیل شود. ما همیشه سعی می کنیم منطقی با بچه ها در این رابطه صحبت کنیم. برخی از استارتاپ ها هم که ساعت های کاری شناور دارند اغلب طی ۲۴ ساعت روز با پرسنل شان در تماس هستند و وقت آنها را درگیر می کنند. شما نمی توانید به زور پرسنل تان را در شرکت نگه دارید که در استارتاپ ها استخدام نشوند؛ بلکه وقتی آنها می روند و دوباره شما آنها را استخدام می کنید تجربه شان برای دیگران بسیار ارزشمند است.

 

بسیاری از شرکت ها سال گذشته در اثر فشارهای اقتصادی مجبور به تعدیل بخشی از پرسنل شان شدند؛ آیا شاتل هم متاثر از این فضا بود؟

 

ما اسم این فرایند را در واقع مناسب سازی تعداد منابع انسانی یا همان best sizing می گذاریم که لزوما به معنای تعدیل نیست. بلکه هدفمند کردن پتانسیل های کاری با اهداف شرکت و جلوگیری از بیکاری پنهان است. ما دائما به مدیران می گوییم که ساعات کاری و برنامه ها را طوری تنظیم کنند که کارهای اضافه در سازمان انجام نشود! حتی از آنها می خواهیم که گاهی اوقات در هفته میان پرسنل بنشینند و از نزدیک فرایند انجام کارها را مشاهده کنند. این موضوع به شدت در بهینه سازی تعداد پرسنل تاثیرگذار است. خوشبختانه ما به دلیل قرار داشتن شرکت در فاز توسعه، مخصوصا در شعبه تهران و کرج مفهومی به اسم تعدیل نداشتیم اما فرایند جذب و استخدام را در شرکت بسیار محدود و سخت کردیم. این سیاست مدیریت منابع انسانی در حال حاضر در تمام شرکت های زیرمجموعه و همکار شاتل جاری است و همگی از این دستورالعمل پیروی می کنند. حتی در مواردی شعب شهرستانی ما تصمیم گرفتند به جای تعدیل از برنامه دورکاری استفاده کند......

 

 

درباره مجله خبری کاران

 

مجله خبری کاران، یک رسانه آنلاین حوزه کار و استخدام است که در سال 1397 و با نگاهی متفاوت به جریان خبری صنعت استخدام راه اندازی شده است. در این مجله شما می توانید هر لحظه در جریان به روزترین اخبار و تحولات صنعت استخدام ایران و جهان قرار بگیرید؛ جالب ترین و کاربردی ترین مطالب آموزشی در زیست بوم کار و مشاغل را بخوانید و حتی با تجارب شنیدنی کارجویان و کارفرمایان و به ویژه مدیران منابع انسانی آشنا شوید.

 

 

مجله خبری کاران دریچه جدیدی است به روی راهکارهای حوزه استخدام و مدیریت منابع انسانی؛ ما با نگاهی متفاوت شما را در این مسیر همراهی خواهیم کرد.

 

 

 

 

 

 

 

Blogger: User Profile
 انجمن تخصصي برنامه نويسي
 انجمن تخصصی برنامه نویسی
mia

pichak - exceliran - manesht - persiannetworks - moshaver - mybbiran

  • تاریخ : دوشنبه 29 مهر 1398
  • بازدید : 93 views
  • نظرات : 0 نظر
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.
کد امنیتی رفرش


تبلیغات بنری

محل تبلیغات شما

آرشیو

درخواست آهنگ مجاز

آهنگ مورد نیاز خود را درخواست کنید.

تبلیغات بنری
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما
آمار سایت
  • تعداد مطالب 5
  • تعداد دیدگاه ها 0
  • تعداد کاربران انلاین 1
  • تعداد اعضای سایت 0
  • بازدید امروز 2
  • بازدید دیروز 4
  • بازدید کل 5,270
کدهای اختصاصی
تبلیغات متنی
هایپرتمپ

دانلود جدیدترین قالب های روز دنیا

www.hypertemp.ir
دانلود فیلم ایرانی جدید

پلان فیلم دنیای فیلم و سریال

Www.PelanFiLm.Com
تبلیغات متنی شما

محل تبلیغات متنی

copobon
تبلیغات متنی شما

محل تبلیغات متنی شما

copobon